Personvern
Her finner du informasjon om hvordan vi henter inn, lagrer og bruker personopplysninger. Vi tar personvern på alvor og alle våre aktiviteter er regulert av EUs nye personvernlovgivning (GDPR). GDPR trådde i kraft i mai 2018 og gjelder for alle selskap med virksomhet i EU.
Hva slags opplysninger samler Zephyr?
Zephyr AS samler og behandler personopplysninger i ulike kategorier:
-
Kontaktopplysninger – for eksempel navn, adresse, telefonnummer og e-post.
-
Henvendelsesopplysninger – for eksempel informasjon om din kontakt med vår kundeservice, supporthenvendelser, klager osv.
-
Adferdsopplysninger – hvordan du bruker våre tjenester og nettsteder.
-
Enhetsopplysninger – for eksempel IP-nummer og annen informasjon fra informasjonskapsler.
Hvilke kilder hentes personopplysningene fra?
Personopplysningene vi behandler om deg, kommer fra forskjellige kilder:
-
Fra deg selv, når du fyller ut et kontaktskjema eller andre direkte henvendelser til oss.
-
Informasjonskapsler (Cookies), gjennom Google Analytics.
Når du bruker våre tjenester eller besøker våre nettsteder, kan Zephyr AS samle inn opplysninger om enhetene dine via informasjonskapsler.
Informasjonskapsler er små tekstfiler som brukes til å identifisere forbruks- og adferdsmønstre til de som besøker våre nettsteder.
Denne informasjonen kan videre brukes av oss til markedsføringsformål.
Vår bruk av informasjonskapsler varierer avhengig av hvilken av Zephyrs AS nettsteder du besøker.
Hva er formålene med behandling av personopplysninger?
Vi behandler bare personopplysninger for forhåndsdefinerte formål. Formålene våre er:
-
Kundeforvaltning
For å kunne håndtere et profesjonelt forhold til kundene våre, og for å kunne gi kundeservice via telefon, e-post og via våre digitale kanaler, trenger vi personopplysningene dine.
Vi håndterer kundeklager ved å samle inn informasjon og utarbeide svar. -
Markedsføring og tjenesteutvikling
Vi samler inn data om kunders forbruks- og adferdsmønster, og relaterte tjenester, for å gi kundene våre den beste opplevelsen.
Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger
Vi baserer oss på et rettslig grunnlag når vi behandler dine personopplysninger:
-
Ditt samtykke
Hvis samtykket ditt er nødvendig som juridisk grunnlag, kan du til enhver tid trekke det tilbake. -
Etablering av kontraktsforhold
Med deg og for å oppfylle kontraktsforpliktelsene våre. -
Juridiske forpliktelser
For eksempel krav om lagring av data eller rettslige forpliktelser. -
Legitime interesser
Behandling som er nødvendig for våre eller tredjeparters interesser, der vi ivaretar dine rettigheter.
Våre legitime interesser inkluderer:-
Utvikling og forbedring av tjenester
-
God kundekontakt
-
Korrekte og enhetlige oppføringer
-
Effektiv støtte og saksbehandling
-
Relevant og effektiv markedsføring, inkludert profilering og segmentering
-
Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Zephyr AS søker å begrense lagringsperioden til et minimum.
Vi lagrer kun personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålene de ble samlet inn for.
Når opplysningene ikke lenger er nødvendige, blir de slettet eller anonymisert.
Hvem behandler dine personopplysninger?
Personopplysninger:
-
Selges, handles eller lisensieres ikke til tredjeparter.
-
Kan gis til autoriserte ansatte eller tilknyttede selskaper.
-
Er tilgjengelige kun for et begrenset antall autoriserte personer.
-
Kan gis til myndigheter ved lovpålagte krav.
Overfører Zephyr AS personopplysninger til tredjeland?
I utgangspunktet ikke.
Dersom det skjer, tar vi nødvendige forholdsregler i henhold til loven, som å bruke EU-kommisjonens standardklausuler.
Hvordan beskytter Zephyr AS personopplysninger?
Vi iverksetter tekniske og organisatoriske tiltak, inkludert:
-
Overvåking av tilgangsrettigheter
-
Brannmurer og IP-filtrering
-
Pseudonymisering
-
Opplæring av personell
-
Streng leverandørvurdering ved databehandling
Hva er dine rettigheter når det gjelder dine personopplysninger?
Du har følgende rettigheter:
-
Rett til innsyn
Bekrefte om og hvilke opplysninger vi behandler. -
Rett til dataportabilitet
Overføre data til en annen behandlingsansvarlig. -
Rett til retting
Endre uriktige eller ufullstendige opplysninger. -
Rett til sletting
Slette opplysninger som ikke lenger er nødvendige, er behandlet ulovlig, eller der du har trukket samtykke. -
Rett til å tilbakekalle samtykke
Du kan alltid trekke tilbake ditt samtykke. -
Rett til å protestere mot behandling
Hvis vi behandler på grunnlag av legitime interesser. -
Rett til å motsette deg direkte markedsføring
Vi vil da ikke behandle opplysningene til dette formålet. -
Rett til begrensning
Mens vi behandler din forespørsel. -
Rett til ikke å bli underlagt automatiserte beslutninger
Du kan be om manuell vurdering av slike beslutninger. -
Rett til å klage
Du kan klage til Datatilsynet eller annen tilsynsmyndighet.
For å utøve dine rettigheter, send en skriftlig og selvsignert forespørsel til e-postadressen nederst på siden.
Øvrige spørsmål rettes til:
Kontaktperson: Karina Sandell Lauritzen
Kontaktinformasjon: Zephyr AS – post@zephyr.no